King of Kampung Kemensah 2019 – 30k

Aku bangun jam 2:30 pagi dan bersiap-siap. Terkejut aku tengok telefon ada mesej dari Ejai Najib tanya,

“Weh esok ko pergi tak?”

Soalan jenis apa ni? Dah daftar kena la pergi.

3:30 pagi aku gerak dari rumah dan mengunyah energy bar atas motor. Sampai sana aku tengok orang tak berapa ramai. Ada lagi satu jam sebelum peserta 30k dilepaskan ke dalam hutan.

Tengah sedap ambil mood masuk hutan, pengelola mengumumkan ketibaan peserta nombor 1 acara 84k. Laju gila si Aqwa ni. Hmmm.

Tepat 5:29:50 pengelola membuat kiraan menjunam.

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1, okay gooooo.

Sedap sungguh cuaca subuh di dalam hutan. Aku mendaki dan menapak dengan penuh hati-hati. Sebenarnya aku tak mahir sangat nama tempat di Kemensah. Jadi bila penganjur cakap CP Sungai Pusu, aku tak tahu di mana. Jadi aku berlari dengan menggunakan air yang ada dengan penuh cermat.

Sampai CP aku tambah air. Tapi sebelum sampai CP Pondok Repin, azab juga. Air habis walaupun berjimat. Menyesal aku hanya membawa dua botol air. Sepatutnya tiga.

Turun dari Pondok Repin, memang sedap. Lajuuuuuuuuu je aku melompat. Sampailah ke kawasan Bukit Korea. Terkial-kial aku main lumpur turun bukit. Dekat sini sahaja ada 5,6 orang potong. Bukan apa, aku takut lutut aku ni putus. Sebab itulah aku tekun meneladani lumpur dan selut.

Menuju 6km ke garisan penamat, aku dah tak larat. Jalan sahaja sambil melihat pohonan buluh dan durian.

Sampai.

Paling nikmat, air coke di garisan penamat. Genius juga siapa yang cipta air coke ni. Lepas minum aku ambil baju dan pulang sambil mengeluh,

“Tak guna punya Ejai. Kalau dia ada kan bagus, boleh tangkap gambar.”

2 thoughts on “King of Kampung Kemensah 2019 – 30k

  1. Nuol la sape lagi

    Lerr dia tanya tp dia tak pegi ke hahahah

    Like

  2. Tu la abang Ejai..

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s