Seorang pemuda di gigi air

Coca-cola yang diletakkan di atas meja kecil itu dicapai, kemudian dicicip. Aduh, begitu keras rasanya. Tidak banyak pilihan yang ada di tepi pantai waktu itu, hanya Coca-cola paling sesuai dengan tekaknya.

Pemuda itu kemudian mengambil kotak rokok di atas meja. Dikeluarkan sebatang rokok dengan perlahan, dan puntung rokok dinyalakan dengan pemetik api.

Huuuuusssss, si pemuda menyedut asap tembakau yang kemudian memenuhi rongga peparunya. Ditahan sebentar, kemudian dia mendongak dan melepaskan asap rokok ke udara. Ke arah bintang-bintang.

Seperti malam-malam sebelumnya, suasana di tepi pantai Koh Phi Phi dipenuhi kebisingan yang berasal dari pembesar suara. Muzik yang datang dari deretan beach bar bercampurbaur dari Bob Marley hinggalah ke Alexandra Stan, semuanya bersilih ganti menembusi gegendang telinganya.

Dicampakkan pandangan kepada keramaian yang sedang berpesta bermain api. Ada yang menyembur api menggunakan mulut, ada yang membakar tali kemudian melompat-lompat, ada juga yang melontarkan besi berapi ke udara dan disambut semula. Di dalam hati dia berharap besi berapi yang dicampak itu jatuh dan mencucuk mata si pembaling. Pasti seronok. Di antara adegan di tepi pantai pada malam itu, yang paling menarik perhatiannya pastilah apabila kad yang bertulis “Free bucket of beers, if you naked” diangkat oleh pekerja bar.

Pemandangan yang ternaik, jika bukan lelaki yang melakukannya.

 

Kemudian si pemuda membelek telefonnya kerana ada satu notifikasi yang masuk.

“Oi Zharif, kasi la satu gambar awek tengah bogel.” mesej dari temannya bernama Amir.

Ditunjukkan isi kandungan mesej itu kepada rakan di tepinya. Mereka berdua kemudian ketawa.

“Padan muka tak dapat cuti. Duduklah ko dekat bilik server jaga e-mail” dibalas mesej kepada Amir.

Kemudian si pemuda dan rakan menyambung malam mereka yang larut digigit keriuhan muzik, diselang-seli dengan perbualan tentang hidup dan masa hadapan.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s