Dia Divock, dan dialah peneman rembulan di malam hari

Terlalu banyak perkara baik tentang Divock Origi sehingga aku kehabisan dakwat menulisnya. Susuk gagah ini telah banyak melakukan perkara ajaib dan membawa keriangan pada semesta yang kita diami.

Andai Liverpool adalah satu gerakan, maka Divock Origi-lah pelopornya. Dialah yang akan memasukkan sehelai kertas ke dalam mesin taip, menggulungnya dan kemudian menekan satu persatu aksara yang boleh jadi berbunyi “Ke hadapan Perdana Menteri yang kami setiap hari sakit hati melihat wajahmu, negeri ini lucu sekali. Terimalah warkah ini yang dinukil penuh ikhlas dari tepian pantai yang pasirnya putih dan ombaknya tenang.”

Dan jika bolasepak itu dibayangkan sebagai sebuah galaksi, maka Divock Origi adalah jajaran bintang yang kita kenali sebagai Bima Sakti. Begitu megah dan mempesona bila dilihat di langit malam. (Sila cari tempat yang tiada pencemaran lampu dan awannya tidak tebal)

Hari ini, dek kerana kecederaan, kita tidak dapat lagi melihat Divock Origi berlarian di atas padang tersenyum menyumbat gol ke kubu lawan menggunakan jersi Liverpool.

Untukmu Divock Origi, Si Jalur Terang Peneman Bulan, terima kasih. Semoga maju jaya dan menjadi perwira di tempat baru.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s